zondag 25 oktober 2009

Het was me het weekendje wel


Het was me het weekendje wel, of laat ik het ruim bekijken en gewoon de vrijdag erbij pakken! Maar vooraf een geruststellende mededeling, de operatie van Piet is goed verlopen, het herstel kan beginnen. Maar dat zijn voor mij toch voorvallen, die ik niet meteen naast me neerleg. Momenten die me pakken om even te reflecteren, het klinkt misschien wat afgezaagd, hoe betrekkelijk en broos ons aardse bestaan is.

Terug naar de realiteit, vrijdag hebben we keihard gewerkt aan de transformatie van onze garage naar een heus krachthonk. Timmerman Janssen heeft vakkundig een schitterende pui geplaatst, en nu zijn Marijke en ik in de weer met opruimen, boren, kastjes verhangen, schilderen etc.etc.. Het is nu al mooi en het wordt straks een paleisje, waar de PR’s voor 2010 worden voorbereid.

Zaterdag zijn we naar ACA-Alken (B) geweest met Frans & Tina voor de Limburgse Kampioenschappen Werpvijfkamp. Omdat we sinds kort statenloos atleet zijn hebben we ons voor 10 euro lidmaatschap en clubshirt aangemeld als “surrogaat-Belg” en voor drie euro mochten we meedoen! Waar praat je dan over? Voor ons dus nog geen einde van het seizoen, wij laten ons niet klein krijgen door bout weer, wind, slagregens en vallende bladeren hebben geen inbreuk op onze gemoedstoestand. Weliswaar geen omstandigheden voor clubrecords of PR's, de prestaties waren niet om over naar huis te schrijven, maar het was weer beregezellig en de Chimay smaakte uitstekend na afloop. Je kunt zeggen van die Belgen wat je wil, maar ik kom er graag. De organisatie lijkt soms wat knullig, maar het loopt. En die bourgondische sfeer na afloop in de kantine, dat spreekt me enorm aan. De prestaties kogelslingeren-kogelstoten-discuswerpen-speerwerpen-gewichtwerpen van Frans waren 30.85-9.09-33.02-31.03-11.47 en van mij 41.58-12.33-35.98-34.02-15.21. Ik was dus surrogaat-Limburgs Kampioen met 3782 punten met Frans als goede tweede (Brabander) met 2904 punten. Voldoende resultaat voor een uitnodiging van de VAL (Vlaamse Atletiek Liga) voor een trainingsstage in de Algarve.


Vanmorgen was in Blerick de Bridge2Bridge-loop van Orion. Wat een perfecte en professionele organisatie, de complimenten aan de grote trekker Jo Janssen, maar ook aan Hans van Rooij die de organisatie rond start en finish voor zijn rekening nam. Toch leuk om vast te stellen dat Orion gigantisch als vereniging "gegroeid" is, een Bridge2Bridge over 5 en 10KM met méér dan 1000 deelnemers en zo'n parcours, een pareltje voor Blerick. Samen met de Orionners van het 1ste uur (Henk van Bakel, Jac Lommen, Ger van Rijn, Hans van Rooij, Joop Sanders) hadden we een makkie als jury aankomst met allemaal dat nieuwe chippies-gedoe en die grote "rechthoekige" stopwatch aan de meet. Maar het was weer ouderwets gezellig en na afloop in de VIP-room hebben we nog hartelijk gelachen en opgeschept “um dae gooien alden tiëd”.

Volgende week gaan we nog naar Zutphen, en ik ben erg benieuwd hoe Corné het gaat doen in zijn vuurdoop. Hopelijk blijft hij pijnvrij en gaat hij genieten, we kunnen geen kaarsje opsteken want we zijn er zelf bij. Dit succesvolle seizoen gaan we passend afsluiten, Henk en ik maken een sportief jaarverslag van de Werpersgroep Masters. En dan gaan we onze pijlen richten op www.lampis.nl, dat wordt een gigantische uitdaging. Moet je trouwens eens naar kijken en commentaar geven mag gewoon!


Op naar Zutphen . . . . , en dan op naar Portugal, of zo . . . .

Geen opmerkingen: