zaterdag 3 oktober 2009

Varaignes

Bonjour mes amis, nous sommes maintenant á Varaignes, dans le Périgord Vert. Het is nog altijd schitterend weer, 25 graden en vanmorgen weer lekker getraind op een droog grasveld. Kogel 13.10, discus 42.50 en gewicht 18 meter, het is werkelijk ongelooflijk. Wat kunnen rust en ontspanning wonderen verrichten. En ook de aanwijzingen van Peter Holthuijsen en Jan van Hooft zitten er zo langzamerhand bijna in!!

Gisteravond de vele mails van afgelopen drie weken doorgenomen, dank hiervoor. Er zat zelfs hate-mail tussen, jammer dat er nog steeds mensen zijn die nog nooit van vrije meningsuiting hebben gehoord of niet van cynische humor houden. Voor hen heb ik helemaal rechtsboven een rood rechthoekje laten monteren met een wit kruisje. Als je daarop klikt kom je weer geheel tot jezelf. Dit is overigens een persoonlijke weblog, waarop alleen welkom zijn die van mij persoonlijk het weblog-adres hebben gekregen, waar zit het lek ??????? Blijkbaar kun je niet iedereen meer vertrouwen. Ik zou immers even gemeld hebben:"Jan ik heb die-en-die jouw weblog doorgegeven". Fatsoen noemen we dat geloof ik.

Wel verdomde jammer van die finale van de Competitie, als ze mij gebeld hadden was ik gegarandeerd teruggekomen (dat had me dan waarschijnlijk wel ruzie met Marijke gekost). Maar ik was gekomen, Scopias was misschien geen kampioen geworden maar wel zeker gepromoveerd. Maar ja, jammer, ze hebben niet aan me gedacht. En wat ontzettend knap dat nederlands kampioenschap 4*400m van de Schuwertjes en de Basjes, ongetwijfeld de beste jaarprestatie van Scopias!! Helaas kan ik ze niet meer feliciteren, want dat zet weer kwaad bloed, maar ik ben evengoed ingehouden trots op deze venlose prestatie.

Morgenvroeg vertrekken we richting Bordeaux en volgen dan de kust omhoog door Bretagne en de Normandie. Onderweg nog minstens één keer de werpspullen uit de camper halen want komende zaterdag moeten we er toch staan bij het volgende experiment, de bliksemvijfkamp in Sittard.

De hartelijke groeten van Marijke en mij uit Frankrijk en het seizoen is nog niet voorbij . . . . . á bientôt!

Geen opmerkingen: