maandag 15 februari 2010

NK-Indoor Masters

Gisteren meegedaan met het NK-Indoor voor Masters. Voor mij de eerste keer dat ik ingeschreven heb voor dit evenement, want indoor is niet zo direct mijn ding. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar bezig zijn in de buitenlucht, en dan het liefst een volledige werpvijfkamp. Maar ik had wat verhalen gehoord over het nieuwe Omnicentrum in Apeldoorn, dus dat wilde ik met Marijke wel eens met eigen ogen aanschouwen. We waren op tijd vertrokken want het sneeuwde weer eens, de A73 was maar op één baan vrij van sneeuw. Gelukkig verbeterde het na Nijmegen en toch nog ruimschoots op tijd waren we bij het imposante Omnicentrum. Echt geweldig, een gigantisch grote hal met een unieke atletiekaccomodatie, dat maakt echt indruk.

Behalve het “gebouw” was het toch ook leuk om allemaal die vertrouwde gezichten terug te zien, zo’n eerste wedstrijd is altijd weer een feest van herkenning. Dus eerst bijkletsen bij een kop koffie en m’n startkaartje inleveren voor kogelstoten mannen 60+. De afgelopen weken nog ’n paar keer getraind op kogel met Wim Coenen. Wel niet onder ideale omstandigheden, continu bij temperaturen onder nul, én steeds vooraf sneeuw ruimen in de kogelring. Maar goed gewapend met dankbare correcties in mijn techniek stapte ik de wedstrijd in. Er kwam uiteindelijk 12.59 meter uit, mijn beste prestatie buiten in 2009 was 12.55 meter! Dat betekent dat Wim de goeie snaar geraakt heeft, bedankt! Frans de Laat won de wedstrijd met 13.31 meter, ik werd tweede en de derde lag daar ongeveer weer een meter achter. Het was een erg gezellige wedstrijd, met een perfecte jurering. Geen kritiek? Jawel hoor, die harde jengelmuziek mag voor mij een stuk minder en het was veel te warm in de hal. Oh ja, nog wat, er ligt beneden een schitterende instootaccommodatie die niet gebruikt mocht worden! Daar snap ik dus werkelijk geen reet van.

In totaal namen zo’n 45 werp(st)ers deel en we hebben wat filmpjes gemaakt van o.a. Leonie Berden (V35-11.41m), Helene Duijf-Merkx (V50-7.27m) en natuurlijk Peter Holthuijsen (2e plaats M40-13.09m). Zoek ze maar 'ns op YouTube.

Thuisgekomen wilde ik de uitslagen doorgeven aan Swift, maar . . . . blij verrast stond er al een stukje op de website! Dat hebben we bij Scopias nog nooit meegemaakt.

Hieronder nog een filmpje wat Marijke van mij gemaakt heeft.

Geen opmerkingen: