maandag 11 oktober 2010

Wat unne muggezifter

Bij sommigen is het compleet overbodig om over mensenkennis te beschikken. Bij DWDD (de wereld draait door) gebruiken ze van die zogenaamde sidekicks met de bedoeling om het programma wat smeuïger te maken. Geregeld zitten daar van die miereneukers en kwijlebabbels als Jan Mulder en Prem Radhakishun aan tafel, wat een stelletje klojo’s. Ik ga bijna over m’n nek (citaat Jan) als je denkt omdat alles goddelijk is, ook alles gezegd mag worden (citaat Prem). Quasi geïrriteerd laat Jan Mulder zich ongegeneerd met een priemend vingertje over DWDD-desk vallen “Wat een stelletje klootzakken, wat denken ze wel niet . . “, of op z’n stoel wippend kraait Prem Radhakishun met zijn kwijlend piepstemmetje “Dit kabinet is Bruin-1”, daarbij in zijn toelichting nog eens overbodig verwijzend naar de Tweede Wereldoorlog. Hoe durven die twee ooit nog aanzet tot polarisatie, discriminatie, fair-play, sportiviteit en wederzijds respect serieus in hun mond te nemen, bah!

Bij onze vaste kern werpvijfkampers zijn fair-play, sportiviteit en wederzijds respect ongeschreven regels met het gewicht van twintig slingerkogels. Soms vliegt er wel eens eentje in het net, ik had het al voorspeld: “Hij is nog steeds aan het rekenen en controleren of het allemaal wel klopt!!??” stond in het verslag van de bliksem-vijfkamp. En jawel hoor, de eerste e-mails lopen al binnen. Niemand van ons twijfelt aan de integriteit van Michel Leinders, bovendien werd in alle openheid gejureerd, gemeten en de uitslag bepaald. De prijzen zijn verdeeld en we kijken alweer vooruit naar de volgende wedstrijd in Lanaken. Michel had mij gevraagd om de uitslagen op Lampis te zetten en dat is op de wedstrijddag dan ook keurig geregeld.

Nu wordt onze Michel openlijk te kakken gezet met kreten als: “Jammer dat Michel de resultaten nog niet heeft gepubliceerd”, “bij het pielen met de punten samen met Michel”, “tot mijn grote verbazing zie ik dit terug in onderstaande uitslag! Zou ik dan toch winnaar zijn? Maar hoe kon Frans dan ook een ander verschil hebben? Wat is hier aan de hand? Gesjoemel? Welke wedstrijd met welke resultaten is dit resultaat behaald?”

Het was een geweldige dag, heerlijk weer en een spannende wedstrijd, en die ene centimeter met kogel en die twee punten van Frans veranderen daar niets aan, en ook niet aan de uitslag.

Maar ja, de wereld draait door, en als Matthijs van Nieuwkerk nog een nieuwe sidekick, tafelheer of azijnpisser zoekt, ik ken er nog eentje. Ik heb wel bovenstaand voorval alvast gemeld aan Jan Mulder als een van de “vijf ergernissen van deze week”.

Geen opmerkingen: